Care este rolul adezivului? Dupa ce criterii alegem adezivul?

La prima vedere atat intrebarea cat si raspunsul par simple, totusi problema nu este asa simpla precum pare. Un rol important este, evident, mentinerea parbrizului pe caroserie. Dar nu este indiferenta grosimea, elasticitatea si forta cordonului de adeziv. Caroseria nu este perfect rigida, in timpul deplasarii acesta ( chiar daca foarte putin) se indoaie, se torsioneaza. Aceste miscari trebuie sa compenseze un adeziv bun, deoarece parbrizul este rigid si daca nu alegem un adeziv adecvat, parbrizul se poate sparge „din senin” in timpul deplasarii.

Mai sunt si criterii la care nici nu ne gandim, cum ar fi mirosul. Daca un adeziv emana un miros puternic timp indelungat, acesta produce un disconfort in habitaclu in timpul calatoriel. Mai ales daca nu putem aerisi din cauza timpului nefavorabil. Deci este important ca adezivul sa nu aiba miros neplacut.

Alt criteriu important este ca adezivul, odata intarit sa nu conduca curentul. Deoarece multe parbrize au si antene sau incalzire incorporata, un adeziv neadecvat, poate deranja funcionarea radioului, dar nici macar un service specializat nu vi-l poate „repara”, pentru ca nimeni nu va suspecta cauza defectiunii.

Elementul comun al tuturor adezivilor de parbriz, este poliuretanul din compozitie. Despre poliuretan trebuie stiut ca se intareste datorita umiditatii din mediul ambient. Timpul necesar intaririi este diferit in functie de tipul adezivului. Acest criteriu este important, deoarece multi clienti se confrunta cu problema timpului cat trebuie sa stea masina dupa montaj. Dar de ce este nevoie de timp O parte a raspunsului se afla in legile care reglementeaza siguranta circulatiei. Cele mai multe masini au airbag in echiparea standard, chiar doua airbag-uri sau mai multe. Dupa cum am vazut mai sus, la funtionarea corecta a airbagurilor este nevoie de parbiz intact si lipit solid de caroserie. Imediat dupa schimbarea parbrizului, adezivul inca are nevoie de timp sa obtina rezistenta necesara. Deci daca masina ar avea un accident imediat dupa ce iese din atelier, airbagul in loc sa aiba un sprijin solid in parbriz, pur si simplu ar arunca parbrizul afara. Asa nu doar ca pasagerul nu ar avea nici un fel de protectie, dar si parbrizul care zboara ar putea cauza accidente.

Cealalta parte a raspunsului este mai evidenta, din cauza miscarii si a vibratiilor provocate de deplasare, adezivul nu poate face priza, deci parbrizul se poate dezlipi, urmarea fiind plouatul sau suieratul vantului in cazul cel mai nefericit dezlipirea completa de pe caroserie.

Deci un criteriu important este timpul de intarire a adezivului, adica timpul in care masina poate parasi atelierul dupa montaj.

POSTED BY incod@rt | februarie 14, 2021 |

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *